zakelijke goede voornemens

5 tips voor jouw zakelijke goede voornemens

Iedereen heeft goede voornemens, privé maar ook zeker zakelijk. De een is daar bewuster mee bezig dan de ander. Wil je als bedrijf fitter worden? Ga je positiever om met klantenwerving of wil je meer verdienen? Staan de zakelijke voornemens hier tussen? Lees de 5 tips van onze marketingspecialisten!

Gaan jullie…

1…meer resultaat uit marketing halen?
Ieder jaar stellen jullie de doelen om meer resultaat uit marketing te halen. Je zet hiervoor diverse kanalen in zoals sociale media, advertenties in de lokale krant, misschien wel nieuwsbrieven aan vaste klanten, borden langs de weg en natuurlijk is de website helemaal op orde. Maar lastig is dat hè? Bepalen welke kanalen je hoe in gaat zetten? Sommige zijn ook meetbaarder dan de andere en sommige zijn meer voor je zichtbaarheid en leveren niet direct klanten op. Onze marketingexperts adviseren je in ieder geval goed na te denken over de kanalen die je inzet. Deel regelmatig wat op sociale media en speel bijvoorbeeld in op bijzondere dagen die passen bij jouw bedrijf. Ook vinden mensen een kijkje in de ‘keuken’ van anderen erg interessant. Deel tips, adviezen en kennis. Of zet je toch een advertentie in de krant of op een billboard? Denk goed na over jouw actie of aanbieding. Leef je in in jouw klant en vraag jezelf af of je jouw eigen aanbieding wel zou gebruiken. Datzelfde geldt voor het plaatsen van een deal op ons kortingsplatform.

2…winst drukken met kosten

Omzet, omzet, omzet. In de zakelijk wereld gaat het al snel over deze cijfers, maar omzet zegt lang niet altijd iets over de gezondheid van het bedrijf. Hogere winst is meer resultaat. Natuurlijk kun je de winst ook drukken door minder kosten te maken. Bereken jouw uitgaven aan het begin van het jaar en kijk waar winst te behalen is of ruimte is om te investeren. Een gezond bedrijf heeft marketingbudget en besteedt dit aan het bereiken van (nieuwe) klanten of gasten. Dit is natuurlijk een extra potje naast de vaste lasten van huisvesting, personeel, verzekeringen, boekhouder en zelfs software of kassasystemen. Vaak duidelijk inzichtelijk en zo weet je wat er binnen moet komen om vaste lasten te dekken. Zo weet je ook hoe je in kunt zetten op investeringen, bijvoorbeeld op marketing. Gelukkig is het plaatsen van een aanbieding op Toolow.nl gratis. Je investeert alleen in de klant door een extra korting te geven maar maakt geen kosten voor het bereiken van de nieuwe klant.

3…vol voor de positieve reviews?

Niet meer weg te denken en een belangrijk onderdeel binnen besluitvorming van een “potentiële” klant. De reviews van klanten geven een duidelijk beeld van jouw product of dienst en laat mensen weten of de service goed is, jouw producten goed zijn en nog veel meer. Je ziet steeds meer platformen waar reviews verzameld kunnen worden, wees wel eerlijk en reageer netjes op reviews die misschien wat minder positief zijn. Zo zorg je voor een transparante aanwezigheid van jouw bedrijf en laat je gasten of klanten in hun waarde. Er zijn verschillende platformen beschikbaar, wijzelf gebruiken TrustPilot maar er zijn ook voldoende branche gerelateerde partijen. Een eerlijke en duidelijke review zegt soms meer dan 1.000 woorden. Dat hoeven er geen duizenden te zijn, zo lang ze maar eerlijk zijn en jij als bedrijf er klantvriendelijk op reageert.

4…inzetten op zoekmachine optimalisatie?
Steeds vaker hoor je ondernemers praten over de magische term “SEO”, oftewel, zoekmachine optimalisatie. Het optimaliseren van jouw website, producten, diensten of bedrijf via de zoekmachines als Google. Zeker raadzaam, maar vaak ook een grote klus en bij uitbesteden erg duur. Afhankelijk van jouw budget en klantgroep kun je er echter wel goed mee scoren. Een partij inschakelen die dat voor jou kan doen is dan zeker een aanrader, maar vaak is het zelf ook in de basis goed in te zetten. Denk goed na over jouw verhaal online, wat verwacht jouw klant en waar wil je op gevonden worden. Dit zijn belangrijke onderdelen om op te kunnen scoren. Ook kun je vaak een les leren van concurrentie. Zelf niet de mogelijkheid om in te zetten op SEO? Onze marketingexperts verwerken zoekmachine optimalisatie op alle producten en deals die we op Toolow.nl plaatsen. We weten dat het werkt en het aantal bezoekers op onze website vergroot. Wist je dat we zelfs op goed lopende categorieën, deals en producten advertenties inzetten via bijv. Adwords (advertenties van Google online) en diverse nieuwswebsites zoals Ad.nl en indebuurt.nl? Dus Toolow.nl inzetten als jouw GRATIS marketingtool is zeker een aanrader. Denk dan wel goed na over een goede deal!

5…meer de samenwerking zoeken met anderen?

Samen sta je sterk, ook lokaal of regionaal. Veel bedrijven gaan daarom de samenwerking aan met andere ondernemingen, elkaar versterken is goed voor beide. Mits je daar goed over nadenkt natuurlijk. Beide een voordeel halen aan een samenwerking is wel belangrijk, zodat je geen scheve gezichten krijgt. Veel restaurants kopen bijvoorbeeld producten regionaal in, verser, betere inkoop en betere kwaliteit voor de gasten. Sommige winkels in damesmode werken samen door een korting te geven bij bijv. de herenmode winkel om de hoek of bij aankoop van een broodje korting op een ijsje bij de ijssalon naast de deur. Zo versterk je elkaar en geef je de ruimte voor ondernemerschap. Leuke manieren om beide voordeel te behalen zijn er genoeg. Na het winkelen een hapje eten, na een bioscoop bezoekje gratis bitterballen, koop je wat lekkers bij de groenteboer op de markt dan krijg je korting bij de slager, of andersom. Zo werken wij ook samen. Jij adverteert gratis met een goede deal en wij bieden jouw deal aan voor een klein bedrag aan de consument. Een win-, win-, winsituatie voor alle partijen.

Meer tips in en gebruik maken van de expertise van onze marketingexperts en Toolow.nl als marketingtool? Kijk eens bij partner worden, het is gratis, dus waarom zou je het niet proberen? We delen vaak tips en zorgen ervoor dat jouw bedrijf extra aandacht krijgt. Zo zetten wij in op marketing, positieve reviews, samenwerkingen, zoekmachine optimalisatie en natuurlijk het drukken van de kosten, voornamelijk voor onze partners.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

De waardering van www.toolow.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.8/10 gebaseerd op 108 reviews.
0
    0
    Winkelmand
    Je winkelmand is leegVerder winkelen