tips voor een goede aanbieding

Aanbiedingen, acties en kortingen, veel bedrijven geven ze om “nieuwe” klanten te trekken. Zo kun je op een makkelijke manier een klant de sfeer laten proeven, een product laten ontdekken of de klantvriendelijkheid en service van het bedrijf laten ervaren. Maar vaak zijn aanbiedingen helemaal niet interessant voor de consument.

We hebben een paar tips om een goede aanbieding te bedenken!

1. Denk als een consument
Je vergeet het bijna. Maar ook jijzelf bent een consument. Denk eens na, op welke aanbieding zou je zelf reageren? Natuurlijk ken jij je klant als geen ander, maar het samenstellen van een aanbieding is soms een vak apart. Geef je een kleine korting, stapelkorting, giga korting, gaat het bedrag drastisch omlaag of geef je iets extra’s? Een korting kan nieuwe klanten trekken, bestaande klanten belonen of een consument een product laten proeven. Wil je korting geven of enkel een product promoten? Met korting kun je een consument verleiden. Dus.. zou je zelf van je eigen aanbieding gebruik maken als je niet in deze handel zat?

2. Maak het voordeel duidelijk
Duidelijkheid scoort, laat zien wat het voordeel is, de consument wilt zelf niet hoeven rekenen. De combinatie van een van/voor prijs of kortingspercentage kan prima en 25% korting op 60,- snapt ook iedereen nog wel. Maar bij bedragen van 74,95 met 20% korting raakt jouw klant het overzicht al snel kwijt. In dat geval kun je beter laten zien dat het nu geen 74,95 kost maar slechts 59,96 en maak het in dat geval gewoon makkelijk door het bedrag af te ronden naar €60,-. Zo zijn de deals heel duidelijk en weet de klant wat de kosten zijn voor jouw product of dienst.

3. Lever wat extra’s in
Het is eng om korting te geven, want je moet de kosten toch kunnen dekken? Logisch, de schoorsteen moet branden. Maar een aanbieding kan ook een lokkertje zijn. Een tweede gerecht gratis levert één gast op die een ervaring rijker is in jouw restaurant én een betalende gast. Wees daarin wel duidelijk in de voorwaarden, en voorwaarden zijn prima. Zo kun lever je aan de ene kant wat in maar betaalt de klant wel voor drankjes en/of een extra mandje brood. Soms kun je hiermee ook de rustigere dagen vullen door de aanbieding alleen van dinsdag tot donderdag te laten lopen. Tevreden klant, extra omzet en uiteindelijk de kosten gedekt.

Ontdek de gratis marketingtool

Afhankelijk van de kanalen kan adverteren al gauw in de papieren lopen. De krant, de radio, sociale media, posters langs de weg etc. Je wilt bereik en jouw bedrijf of product promoten. Maar je levert met een korting marge in én moet betalen voor de advertentie. Dubbele kosten. Niet altijd wenselijk. Daarin zijn sommige oplossingen voordeliger dan andere. Daarom is Toolow.nl ook graag jullie gratis marketingtool! Adverteren kost niets, geen commissies of verborgen kosten. En wij promoten de verschillende deals in verschillende regio’s. Zetten advertenties in, verzorgen nieuwsbrieven, maken reclame en jij kunt gratis meeliften.

We hebben dan wel een deal nodig die de eerste 3 punten voldoet.

Doe je mee? Partner worden van Toolow.nl is gratis!

Leave a Comment

Your email address will not be published.

De waardering van www.toolow.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.8/10 gebaseerd op 108 reviews.
0
    0
    Winkelmand
    Je winkelmand is leegVerder winkelen